Doftannonser ska locka fler hundar till FirstVet
Den digitala veterinärtjänsten FirstVet vänder på perspektiven i en ny utomhuskampanj och låter hunden ta husse och matte till veterinären istället för tvärtom. Foto: FirstVet

Doftannonser ska locka fler hundar till FirstVet

På 400 elskåp i Stockholm möts den fyrbenta befolkningen nu av doftannonser i “hundhöjd”. Syftet med annonseringen är att informera djurägare om den digitala veterinärtjänsten FirstVet som ingår kostnadsfritt i alla svenska djurförsäkringar.

Försommaren är i full blom och mellan hägg och syren anas en helt ny doft på Stockholms gator. En specialblandning med distinkta noter av både korv och tuggben. Har du inte uppfattat denna väldoft? Det beror kanske på att du inte är en hund. FirstVets nya utomhuskampanj vänder sig nämligen direkt till hundarna.

Redan prenumerant? Logga in för att läsa vidare

Köp Premium Digital

✓ Fri tillgång till allt premiuminnehåll
✓ Tillgång till hela digitala arkivet
✓ Exklusivt material

Premium Digital

49 kr/mån

Avsluta när du vill

Köp nu