Doftannonser ska locka fler hundar till FirstVet

Doftannonser ska locka fler hundar till FirstVet

På 400 elskåp i Stockholm möts den fyrbenta befolkningen nu av doftannonser i “hundhöjd”. Syftet med annonseringen är att informera djurägare om den digitala veterinärtjänsten FirstVet som ingår kostnadsfritt i alla svenska djurförsäkringar. 

Försommaren är i full blom och mellan hägg och syren anas en helt ny doft på Stockholms gator. En specialblandning med distinkta noter av både korv och tuggben. Har du inte uppfattat denna väldoft? Det beror kanske på att du inte är en hund. FirstVets nya utomhuskampanj vänder sig nämligen direkt till hundarna.

Med doft av köttbulle

Kampanjen syns på elskåp runtom i Stockholm och vissa enheter har preparerats genom bestrykning av dofter som köttbulle och tuggben för att säkerställa att hunden tar sin människa till annonsen. När konceptet testades första gången flockades hundar kring elskåpen.

Tar hunden till hjälp

– Ingen annan plats i gatumiljön är lika välbesökt av hundar som elskåpen och det ville vi utforska på ett lekfullt sätt. Det bor fler än 120 000 hundar i Stockholm och vi vill berätta för deras hussar och mattar om fördelarna med veterinärbesök i mobilen. Nu hoppas vi på lite ”draghjälp” från hundarna för att nå fram med budskapet, säger Rebecca Crusoe, Marknadschef på FirstVet.

Källa: FirstVet

Aktuellt